Tuesday, February 2, 2010

Sengal2 otak dan sengal2 badan....

Huh.... hari memang otak dan badan aku rase sengal2.... pepagi sampai opis dengan hasrat yg murni untuk buat testing...laptop wat hal plak... aku dgn ngengade nyer telah meng'update'kan windows laptop aku...dan malapetaka menimpa aku... Local area network nyer status display status disconnect lepas siap update...huh.. mmg tension aku...lepas check cable ngan setting semua okay...aku jd makin tension tgk status disconnect tu...siot tul... maka bermulalah aktiviti restart dan shutdown...Setelah sejam berhempas pulas melakukan restart dan shutdown...akhir semua jadi normal....huh...lega..(bengang nyer pasal aku lupa xp ader system restore... dah settle semua baru aku ingat...mmg damn...)....

Lepas tu aku terus wat testing ngan lab partner aku... target ari ni untuk configure access-list kat cisco ASA.Memandangkan company aku akan guna ASA ni utk ganti router yg ader skang... jd kami kene pastikan setting ASA ni leh function mcm router yg ader skang...huh...memang mencabar sebab mmg xde experience guna ASA ni... nak kene phm konsep firewall betul2 baru leh fully configure.... Terpaksa lah memerah otak skali lg... huhu... letih otak aku asyik memikir jerk....

Lepas lunch... aku dengar ayat yg mmg aku x berapa suker nak dengar..."Prepare one Exinda.. need to install at customer site today at 6 pm "...haha..aku x suka sgt pasang device exinda ni... bukan aper... kebanyakkan server room ni die punyer network cable cam hampeh skit susunan die... sarang labah2 lawa lg.... Bende exinda tu agak besar jugak.... silap2 aku terlanggar satu cable mase pasang tu... pastu network diaorang down... mampos... x pasal2 satu lg keje nk troubleshoot network diaorg...Tp pukul 6 tu ..aku gagahkan jugak badan gi customer site... nasib baik die punyer server room ok... cume kene adjust beberapa device jer... Dlm kul 6.40 aku grk balik.... smpi rumah dlm kul 7.30.... pas maghrib aku terus tido...

Sedar2 dah kul 10... pas solat isyak aku mkn... pastu aku online.. tgk blog ni dah bpe ari x tulis...
so...aku coretkn sesuatu.... dah ar... nak smbg tdo... sok aku kene jg line.... mlm kene standby gak....

3 comments:

  1. xpnh rs duit gaji chalet..weh bila mau blnja...muahahahaha

    ReplyDelete
  2. Belum ader mase lg nk berkumpul ngan kwn2.. ader rezeki nnti aku belanja ar....

    ReplyDelete
  3. weh belanja r masa kitaorg trun JB.. 28nih..

    ReplyDelete